HUGO WOLF

Complete Edition

Smaller choruses, a cappella or with piano

 

W 10
Edited by Hans Jancik (1974)
ISMN 979-0-50025-048-7

 

Index

 
Op.10. Die Stimme des Kindes (Lenau)
Ein schlafend Kind, for soli, mixed chorus and piano.

For the above, published under licence by Doblinger:
44 777: Chorus score

 


Op.13. Drei Lieder for men's voices a cappella

 

1. Im Sommer (Jacobi). Wie Feld und Au
2. Geistesgruß (Goethe). Hoch auf dem alten Turme
3. Mailied (Goethe). Zwischen Weizen und Korn

 

For the above, published under licence by Doblinger:
54 015, 54 016, 54 017: Chorus scores

 


Drei Chöre

 

1. Fröhliche Fahrt (Hoefer). Glücklich, wer zum Liebchen zieht, for mixed chorus a cappella
2. Im stillen Friedhof (Pfau). Wenn ich im stillen Friedhof geh', for soli, mixed chorus and piano

published under licence by Doblinger:
44 776: Chorus score
 
3. Grablied (Lorenzi). Wach' auf, erwache wieder, for mixed chorus a cappella

published under licence by Doblinger:
44 765: Chorus score
 

 

Gottvertrauen (Mahlmann)
An Himmelshöh'n die Sterne geh'n, for mixed chorus a cappella

For the above, published under licence by Doblinger:
44 766: Chorus score


 

Sechs geistliche Lieder nach Gedichten von Joseph v. Eichendorff
[ Six spiritual songs to poems by Joseph von Eichendorff ]
for mixed chorus a cappella

 

1. Aufblick. Vergeht mir der Himmel
2. Einkehr. Weil jetzo alles stille ist
3. Resignation. Komm, Trost der Welt
4. Letzte Bitte. Wie ein todeswunder Streiter
5. Ergebung. Dein Wille, Herr, geschehe!
6. Erhebung. So laß' herein nun brechen

 

For the above, published under licence by Doblinger:

44 750: Nr. 1-6 bound in one
44 751 - 44 756: Single chorus scores

 

The works contained in this volume trace Wolf's development from the first surviving complete choral composition (Die Stimme des Kindes, Op.10, 1876) through to the six spiritual songs to poems by Joseph von Eichendorff, in which Wolf 'shows true mastery of a cappella composition; depth of expression is combined with an extraordinarily subtle feeling for sound quality' (Hans Jancik).